Thoughts for Wednesday: Self-love

Viete, že keď som s týmto blogom začínala, chcela som, aby bol motivačný ? Prvých pár dní sa to darilo, ale potom som zistila, že ani zďaleka v sebe nemám toľko energie, aby som písala články, ktoré ju majú dodávať iným. Po dvoch rokoch som však na tom lepšie a neviem čo je lepší zdroj optimizmu než slová písané zo srdca. 


Bývala som smutná, nahnevaná, nespokojná... Stále to sem-tam príde, škaredé myšlienky ma zrážajú na kolená a mám zlý deň, týždeň či obdobie. No každým dňom je to lepšie. 

Odkedy vnímam a viem, že dávať lásku sebe je prvoradé a vôbec nie sebecké. 

Začať ľúbiť seba sa zdá ťažké, obzvlášť pre to ako na nás spoločnosť tlačí a my si myslíme, že jednoducho nepasujeme do ideálu dokonalosti. Háčik je však v tom, že dokonalosť proporcie nemá. Všetci sme iní a perfektní presne tým spôsobom, akým sme. Je problém to akceptovať ? 

Na začiatku je to obtiažne, zdá sa to nemožné. Pri každej pozitívnej myšlienke o našom vzhľade nás to zhodí späť dolu, pretože pochybujeme o tom, že by to mohla byť pravda - napríklad, že väčšie boky sú ženské, že veľké oči sú atraktívne a aj štíhla, chudá postava sa mužom páči.

Ale aj keď tá pozitívna myšlienka opadne, vymyslite si okamžite druhú. Pretože nejako a niekde začať treba.

Seba-láska je dôležitá a buduje sa celý život.

"Until you make peace with who you are,

 you will never be content with what you have."


O seba-láske píšu mnohí a veľa. Požičiam si od nich radu, ktorú používajú často - neporovnávajte sa s ostatnými. Je to náročná úloha, pretože sme len ľudia. Navyše ľudia vychovaní k súťaživosti, no napriek tomu, keď "neporovnávanie" zaradíte do každodenného života, bude vám skvelo. Konečne budete vidieť na sebe to dobré, pozitívne a pekné.

Budem vám držať palce.

x

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Thank you for typing decent comments. Have a lovely day !